הפלגה מישראל
גם בעידן טרום-הקורונה ההצטופפות בנמלי התעופה ובמטוסים לא בדיוק הייתה להיט, במיוחד עבור אלה מאיתנו שלא התלהבו לחלוק את המרחב האישי שלהם עם אנשים נוספים. אולם, בשנתיים האחרונות, מאז פרוץ הקורונה, אין ספק כי עדיף להפליג מאשר לטוס, בכל הזדמנות שבה קיימת האופציה הזו.
עכשיו, אחרי שהקורונה קצת התפוגגה לה והגבולות הימיים מתחילים להיפתח, (לפחות כרגע, לא מתחייבים על מה שיהיה בעוד שבוע… )-: )בואו נדבר על הפלגה מישראל, כי, תאמינו לנו, מבחינתנו? ישבנו יותר מידי זמן בבית…
הפלגה מישראל – אז על מה בא לכם?
האמת היא, שסוג ההפלגה זה עניין של טעם אישי – יש כאלה שיעדיפו הפלגה בספינת תענוגות ענקית שגודלה כגודל עיר וזה בסדר, כי בדיוק התבשרנו שהקרוזים ברחבי כל העולם התחילו לשוב לפעילות פחות או יותר סדירה וחברות השייט השונות כבר אצו-רצו לפרסם את לוח השייט שלהן ל-2022.
אפילו, ישנן חברות, שמרוב התלהבות מפתיחת ההגבלות , פרסמו כבר גם את לוחות השייט של שנת 2023, שיהיה.
אחרים, יעדיפו הפלגות קבוצתיות ביאכטה במסגרת טיול מאורגן, או הפלגה אישית סולידית ביאכטה בזוג, או בשניים – שלושה זוגות-גג.
אם תשאלו לדעתנו,
אנחנו פחות מתחברים לאירועים רבי משתתפים, כדוגמת השייט בספינה ענקית ועצומה, מבולגנת ומלאת אנשים.
לנו, תנו להשיט את היאכטה שלנו בים חלק ורגוע, והכל טוב לנו בחיים 🙂
לאן תפליגו?
אז כתבנו, קודם לכן, שהחברות כבר פרסמו את לוחות השייט העתידיים שלהם. אנחנו לא ממש יודעים בכמה רצינות ניתן להתייחס אליהם ואל מהימנותם, כל עוד איום הקורונה מרחף מעל ראשנו ועלול, בכל יום מחדש לגרום לסגירת הגבולות האוויריים והימיים שלנו. אבל, באופן עקרוני, את רשימת היעדים להפלגה מישראל ניתן לחלק ליעדים הקרובים, אלה שאתם יכולים לתת אליהם קפיצה קטנה (טוב, לא באמת קטנה-קטנה, אבל, יחסית, קטנה…) ולחזור תוך פרק זמן הגיוני (כדוגמת קפריסין, יוון וכד’), מול היעדים הרחוקים יותר, כך שפרקי הזמן להגעה ליעד של הפלגה מישראל עשויים לנוע בין מספר שעות מצומצם לימים שלמים, תלוי ביעד ובמסלול ההפלגה שבחרתם לעצמכם.
הפלגה מישראל – מאיזה נמל מפליגים?
גם זה תלוי כיצד תרצו להפליג.
אם מתחשק לכם הפלגה מישראל ביאכטה, סביר להניח שהפלגה זו תצא מאחת מהמעגנות הבאות:
מרינת הרצליה – המרינה, שסמוכה לחוף אכדיה, הוכרזה כנמל ומעבר גבול בינ”ל בשנת 1995. היא מוגנת בשורת של שוברי גלים מצפונה ובה כ-800 מקומות לעגינת לכלי שייט, כמו גם מספנה ומתחם בילוי ומסחר, נחשבת למרינה האיכותית והמקצועית ביותר בישראל.
נמל עכו – מחולק לשני חלקים – החלק הדרומי שלו (אזור המרינה) שמיועד ליאכטות ולספינות נוסעים בשכר, והחלק הצפוני שלו שמיועד לספינות ולסירות דיג.
מרינת “אתרים”, תל-אביב – מרינה המוגנת בשוברי גלים ממערבה ומצפונה, בעלת שמונה רציפים שמאפשרים את עגינתם של 320 כלי שייט פרטיים. בנוסף, באחסנה יבשה, ניתן לאחסן בה עד ל-200 כלי שיט קטנים.
נמל יפו – יש בנמל 9 רציפים קבועים / צפים והוא משרת יאכטות, ספינות דיג וכולל מספנה. מכיל 230 מקומות לעגינה.
מרינת אשדוד – מוקפת בשני שוברי-גלים דמויי קשת מצפון ודרום, כ-550 מקומות לעגינה ומספנה שמטרתה תחזוקת כלי השייט.
מרינת אשקלון – כוללת רציף מרכזי החוצה אותה לשניים, שמונה רציפים וכ-600 מקומות לעגינת כלי שייט.
מרינת אילת – מחולקת לשני חלקים – המרינה החיצונית שמשמשת כנמל נוסעים וממנו מפליגות בכל יום כ-40 ספינות מסחריות בהפלגות יום, והמרינה הפנימית בעלת הרציפים המשמשת לעגינת לכ-450 כלי שייט.
מצד שני, אם בא לכם לשוט באחת מאותן ספינות ענק, רוב הסיכויים שתעשו זאת מנמל חיפה המפלצתי, שכיום, נחשב, במרבית הזמן, לנמל העיקרי להפלגה מישראל בקרוזים ולהפלגה בספינות הענק.
בטח כבר הצלחתם לנחש שאנחנו פחות בעניין הענקים הצפים ויותר בקטע של יאכטות קטנות ומשפחתיות.
למעשה,
בואו נעשה את זה אפילו עוד יותר “קיצוני” – אנחנו, מעדיפים לעבור קורס סקיפרים,
לקחת את ההגה בידיים שלנו ולהשיט את המפרשית או היאכטה במו-ידינו,
ככה, לא רק שלא נידבק בקורונה מאף אחד, אלא גם נוכל לאוורר את הראש בשקט, עם בת הזוג, או עם כמה חברים. מי צריך יותר מזה?