logo-header

תל אביב, עיר ללא הפסקה, עיר שלעולם אינה נחה, וכל הזמן ממציאה את עצמה מחדש, בצורת פעילויות ואטרקציות חדשות המיועדות, הן לתיירים והן למבוגרים ולילדים הרבים המתגוררים בשכונותיה השונות. בשנים האחרונות, בשני אתרים מרכזיים המזוהים עם העיר תל אביב – הטיילת והנמל – בוצע שיפוץ מאסיבי, וזאת, מתוך המטרה המאפיינת כל עיר קיט השוכנת על הים – לאפשר לקהל התיירים והתושבים ליהנות מהים בצורות רבות ושונות. אחד מהאופנים החדשים שהפכו לפופולאריים ביותר בשנים האחרונות הוא השימוש ביאכטה – בין אם הוא מגיע באמצעות שייט בתל אביב, ובין אם הוא מגיע באמצעות השטתה בפועל.

שייט על יאכטה בתל אביב

אנשים רבים מגדירים את עצמם כ”אוהבי ים”, אבל, במרבית המקרים, אהבתם לים תתבטא באמצעות שחייה, שיזוף או טיול רגלי לאורך החוף. למעשה, כיום, אוהבי הים האמיתיים יכולים לצאת ללב-ים ביאכטה, בין אם כשהם מלווים בסקיפר מורשה ובין אם כשהם אלה המנווטים את הספינה, וליהנות מבילוי יוצא דופן, שעד לא מזמן, היה נחלתם הבלעדית של בני האלפיון העליון. המרינה שממוקמת בתל אביב מהווה מקום נפלא לצאת ממנו להפלגה נעימה – למשפחות המעוניינות לבלות ביחד את זמן האיכות, לקבוצות חברים שעורכות מסיבות לרגל אירועים על סיפון היאכטה, ואף לזוגות החפצים בבילוי רומנטי במיוחד. שייט בתל אביב הוא בילוי יוצא דופן, שובר שגרה ומסוגל להתקיים בצורות שונות, כפי שרק תעדיפו ותרצו. אבל כמו שמיד תיווכחו לדעת, המרינה בתל אביב היא ממש לא היחידה ובטח לא הטובה ביותר בארץ.

יאכטיים שייט בתל אביב

לימודי שייט בתל אביב

לימודי השייט בתל אביב מתקיימים במרינה, שבה ממוקמים לא מעט ארגונים, מועדונים, בתי ספר וחברות שעיסוקם הוא שייט ולימודי שייט. לימודי השייט מתקיימים ברמות הידע השונות, כאשר עם סיום קורס סקיפרים וקבלת רישיון המשיט, יכולים הסקיפרים בעלי הרישיון לצאת להפלגות מהמרינה התל אביבית לים על כלי השייט. לימודי השייט, בחלקם, ממוקדים בהעשרת הידע הרלוונטי, ביכולת ההתמודדות עם תקלות שעלולות להתרחש ובשייט המעשי, המלמד, בפועל, את הסקיפר-לעתיד כיצד משיטים יאכטה.

מיקומם של בתי הספר העוסקים השייט במרינה בתל אביב יכול להקל על הלומדים בעת לימוד מעשי של המבנה של הסירה וההפעלה בפועל של כלי שייט, ומקנה להם התנסות בהתמודדות עם הבעיות האופייניות שעלולות להתרחש בהפלגה.

באופן טבעי, גם בתי ספר לשייט בת”א, בדומה לבתי ספר לשייט במרינות אחרות בארץ ובעולם, מעודדים את תלמידיהן להירשם למועדוני שייט מקומיים המתנהלים במרינות המקומיות, בכדי לרכוש ידע והתנסות נוספים, להיחשף לסקיפרים הוותיקים, להשתפשף בשייט מעשי עד שיהפכו לסקיפרים מנוסים. הסקיפרים המתחילים והוותיקים, כאחד, יכולים להירשם למועדוני השייט, כשבחלק מבתי הספר לשייט, אופציית ההרשמה למועדון השייט זו נפתחת בפני הלומדים בקורסים עוד בשלב לימודיהם.

עם זאת, המקום האולטימטיבי ללמוד שייט בישראל הוא דווקא במרינה בהרצליה. בית הספר לשיט שממוקם שם מתמקד לא רק באספקט הלימודי (הן מבחינה עיונית והן מבחינה מעשית) ובחוויות נלוות, אלא גם ובעיקר בשותפות פעילה ואמיתית בחוויית השייט שמשלבת כבר מהשלב הראשון את התיאוריה והמעשה.

קבלת הרישיון

לאחר תום לימודי השייט וקבלת רישיון המשיט, הסקיפרים רשאים להשיט, עצמאית, את כלי השייט המתאימים לרישיון המשיט שלהם, ולפניהם עומדת האופציה של רכישת יאכטה או סירה, או, לחילופין, שכירת כלי השייט המתאים להפלגות. חשוב לזכור, כי עלות רכישת כלי שייט (ובעיקר, רכישת יאכטה) הן גבוהות, ואליהן, מתווספות עלויות נוספות, כדוגמת עלויות העגינה במרינה, תשלומים שונים והתחזוקה השוטפת שמצריך כלי שייט. בחלק גדול מהמרינות, כולל המרינה בהרצליה, בפני הסקיפרים עומדת אפשרות השכרת כלי שייט ממועדון השייט שאליו הם שייכים, ובאופן זה, הם יכולים לקצץ בהוצאות רכישת ותחזוקת כלי השייט הנרכש.

ועוד מילה טובה על המרינה בהרצליה. שייטים רבים בארץ טוענים (ואנחנו חושבים שהם צודקים) שזהו המקום הטוב ביותר הן ללמוד שייט והן להפלגות מסיבה אחת – המרינה הזו נחשבת לחדשנית ולגדולה שבמרינות שבאגן הים התיכון. לא בכדי החברות המובילות בישראל בתחום השייט והסקיפינג קבענו את משכנן במרינה זו ולא במרינה בת”א

בשורה התחתונה

לימודי השייט בבתי ספר מסודרים שעיסוקים המרכזי הוא שייט מספקים ללומדים בהם, לא רק את הרישיון הנדרש בכדי להשיט, אלא גם את המסגרת המקיפה שנותנת להם את כל מה שהם זקוקים לו – מידע תיאורטי ומעשי, התנסות, חשיפה לאנשים וותיקים מהם בתחום, הטבות במועדוני השייט וכד’.

אבל, יותר מכל, לימודי שייט מסודרים מעניקים ללומד בהם “זהות” מחודשת – זהות של סקיפר שיודע מה הוא עושה.