אנחנו מתחילים בתוכנית ימאות מעשית לצבירת ניסיון לסקיפרים בוגרי קורס סקיפרים ולתלמידי המועדון ביוון!
שבוע שלם באתונה, ארבעה מתלמדים בכל מחזור עם מדריך צמוד. אוכלים, עובדים, ישנים ונושמים רק ים 24/7!
* נלמד איך מקבלים יאכטה ומכינים אותה ליציאה.
* הכנת מסלול באפליקציות ניווט.
* סרטוט מסלול במפה ושימוש בפיילוט-בוק.
* תכנון מסלול לפי מזג האוויר.
* מקרים ותגובות.
* עגינה ים תיכונית.
* כניסה למרינה.
* מפרשנות מתקדמת.
ועוד ועוד.

קורס סקיפרים ביוון
תוכן עניינים

שייט באיי יוון

בעצם כל מה שסקיפר צריך לדעת, בשבוע אחד מרוכז. למי שבאמת רוצה לשוט באיי יוון! יאכטה חדישה ומאובזרת עומדת לרשות התלמידים. מדריך אחד -ארנון הלחמי, ושבוע שכולו למידה בכיף!
קורס סקיפרים ביוון מחיר

מודרכת אתונה, סיכום היום הראשון

Athens-Salamina-Aeginas יצאנו מערבה ביום שמש עם רוח קרירה ושמש שקרנית. צפונית עם משבים של 20 קשר, הספינה משייטת לה 6 קשרים בקדמית, בכל מכת רוח המפרשים מתהדקים וההטייה מתחזקת. 12 מייל של מים צבועים בצבע כחול עמוק. בסלמינה, מפרץ רדוד מאד, היזהרו מהשרטונות בכניסה, 1.5 מתחת לקיל, תרגלנו עגינה ים תיכונית, למדנו לתפעל את הדינגי וירדנו לטייל על אי השחפים הקטן. השחפים שחיים כאן ישמחו לכל חתיכת לחם שתזרקו להם, ואפילו מצאנו קן בפסגת הגבעה. את היום סיימנו דרומה משם, באגינה. בעונה הזאת יש במעגן מבחר מקומות עגינה כך שהכל באווירה רגועה. והדובדבן, מצאנו באחת הסמטאות טברנה אוטנטית עם צזיקי וגירוס אמיתי מבית אמא. השם והמקום שמורים במערכת… נפלנו שדודים לקראת היום הבא.
שייט ביוון

מודרכת אתונה, סיכום היום השני

Aeginas-Muni-Poros את הבוקר פתחנו ביום אביבי, שמש חמימה ורוח צפונית קלה. חצי שעה של הפלגה מאגינה לאי Muni. אי קטן ומיוער שבצידו הצפוני מפרץ קסום עם חוף קטן ובית קפה הפעיל רק בקיץ, שמורת חי בר עם טווסים ואיילים, את קריאת הטווסים שמענו כבר בכניסה. היינו לבד במפרץ! עוד יתרון של להגיע בעונה זו, בקיץ המפרץ הופך למגרש חניה של יאכטות. הצוות כבר מיומן ועגינה ים תיכונית הם כבר עושים באוטומט… הדינגי והסאפ כבר במים ויאללה לסייר על האי. אחר הצהריים נכנסה דרומית חזקה, השמיים התכסו בעננים וזה הזמן להרים עוגן ולהמשיך דרומה למפרץ הלילה בצפון האי Poros. קצת גאלסים בקדמיות של 16 קשר, שעה וחצי של הפלגה וכניסה למפרץ המתוחם בין מצוקים עם חוף פרטי קטן. המפרץ פתוח לצפון, בזמן פעולת המעבורות נכנס סוול שמטלטל קלות את הספינה, בלילה כבר הסוול נרגע. המבורגרים ואורז לארוחת ערב ולילה טוב
קורס סקיפרים ביוון משיט 30

מודרכת אתונה, סיכום היום השלישי

Poros-Supia-Hydra את היום פתחנו בתרגול עגינה במפרץ, והפעם 2 עוגנים-חרטום וירכתיים. במפרץ Supia לא היתה רוח אבל בתחזית נצפתה מזרחית מהצהריים. התחלנו בפריסת העוגן הראשי עם משך של 70 מטר כשהחרטום לכיוון מזרח, תנועה לאחור, עצירה, הורדת העוגן המשני מהירכתיים לכיוון מערב, הרמת העוגן הראשי ופריסת המשני. בהגעה לנקודה בה בחרנו לעצור, מתחנו את הראשי…ועכשיו שני העוגנים תפוסים. שיטה טובה לעגינת לילה כשנרצה שהספינה לא תסתובב ואין אפשרות לפרוס חבל לחוף. עכשיו אפשר לטייל על אי האיגואנה שנמצא בכניסה למפרץ. את היום סיימנו בעיירה Hydra הקסומה שבקיץ אין מקום להכניס כאן אפילו דינגי, לנו היה מקום בשפע! איזה כיף להפליג כאן באביב. מחר נתחיל תנועה צפונה לעוד נקודות קסומות…הישארו איתנו, יש עוד הפתעות בדרך.
קורס סקיפרים ביוון חלק א

מודרכת אתונה, סיכום היום הרביעי

Hydra-Poros bay את היום הרביעי, שהוא גם תאריך תחילת האביב, פתחנו באווירה אביבית במיוחד, שמש, שמים כחולים ופריחה. יצאנו לטיול טבע קצר לאחת הפסגות של העיירה Hydra. עליה קצרה ולא תלולה במיוחד אל הדגל המערבי מעל המעגן. נוף מטמטם! בצהריים הרוח כבר התחזקה ל-16 קשרים וזה בדיוק הזמן לצאת לדרך אל מפרץ Poros הפסטורלי. מפרשים במערך מלא והספינה מפליגה 6.5 קשרים….כיף גדול. אחרי שעתיים נכנסנו לתעלה המזרחית של פורוס וחצינו את המפרץ לקצהו המערבי לעגינת לילה בטבע. המפרץ בו בחרנו הוא מאד רדוד כך שלא ניתן להתקרב לחוף לעגינה ים תיכונית…אין בעיה, שני העוגנים הורדו ואנחנו באמצע המפרץ עוגנים היטב ומוכנים ללילה. החבר'ה הוציאו חכה ו-7 דגים עומדים להיצלות על המדורה בחוף. סיום מושלם לעוד יום מושלם.
יאכטה ביוון

מודרכת אתונה, סיכום היום החמישי

Poros bay-Agistri-Korfos יחסית לשאר הימים, היום יש לנו דרך ארוכה יותר להפליג….אז הפלגנו. 24 מייל של כחול ירוק וטורקיז. ביציאה ממפרץ פורוס קיבלנו צפונית 12 קשר של בוקר בחרטום, בדרך תרגלנו קצת הולכה עם טילר. בשינוי הקורס לצפון מערב הרוח נחלשה ואין ברירה אלה לעבור למוטור-סיילינג. בדרך, זוג דולפינים נופפו לנו לשלום מרחוק, ביישנים… את עצירת הצהריים עשינו במפרץ היפה של Agistri לעוד קצת טורקיז לנשמה. בקיץ המפרץ מלא אבל תמיד רגוע. הרוח התהפכה לדרומית ואיתה המשכנו מערבה ל-Korfos שנמצאת במערב המפרץ הסרוני, עיירה קטנה עם 3 או 4 טברנות ורציף לא ארוך, יש רציף צף ליאכטות הפרטיות. בכניסה כבר ניתן לראות כמה המקום פסטורלי. יאניס מנופף לנו מרחוק לבוא ולהיקשר ליד הטברנה הבייתית שלו, למה לא בעצם…תמורת חשמל ומים ועוד קצת צזיקי ואוזו לנשמה נבוא בשמחה. אז היינו הצוות היחיד והראשון לעונה שהגיע והוא פינק אותנו כיד המלך. אישתו היתה דיי מופתעת לראות אותנו. זהו, מחר חוזרים לאלימוס באתונה ועוד שבוע קסום בין איי יוון הולך להסתיים לו.
הנוף של יוון

מודרכת אתונה, סיכום היום האחרון - מסיבת סיום

Korfos-Ypsili-Alimos זהו, צריך לחזור לנמל הבית. את 30 המייל האחרונים ניצלנו לעוד קצת תרגול אבל בעיקר למסיבת סיום. אחרי שעתיים של הפלגה ברוח דרום מערבית קלה מקורפוס לאי הקטן איפסילי, תרגלנו כניסה לעגינה במפרץ עם מפרשים בלבד למקרה שהמנוע כבה. יש לקפל את המפרשים בזמן ולהוריד את העוגן בשיטה ידנית. על ידי זיהוי נכון של הרוח, תזמון וניהול צוות זה אפשרי ואפילו קלי קלות. גילינו עוד מפרץ נחמד לעצירת צהריים, לא מתאים לעגינת לילה. נשארו עוד 18 מייל למרינה אלימוס באתונה….יאללה בלאגן! תודה: לרפי, לבן, ליגאל ולחזי שהצטרפו למודרכת הראשונה שלנו באתונה, הם בהחלט לוקחים איתם מזוודה של ניסיון להמשך הדרך, להתראות במודרכות הבאות.