נתחיל מהסוף – שמונה סירות תחרותיות, עם שמונה צוותים מאומנים היטב מתכוננים לשריקת הפתיחה. קו הזינוק בין סירת השיפוט לבין המצוף, הופך לזירת קרב של מפרשים וחרטום. חמש דקות לזינוק, מרגישים את המתח באוויר, כולם מאחורי הקו מחכים לפרוץ. דקה לזינוק, זה הזמן, שועטים קדימה, בוחרים מפנה וממתינים. 5,4,3,2,1 זינוק! כולם פורצים את הקו בקדמית חדה, יודעים שהכל ייקבע בנקודה הזו. מי יזנק במפנה המתאים וכיוון מצוף מספר אחת. חרטום נושק לירכתיים והצוותים עובדים כמו מכונה משומנת היטב. מותחים מפרש חלוץ, מתמרנים את המפרש הראשי וכל זה כדי להשיג עוד חצי קשר מהר יותר מהאחרים. מגיעים למצוף, סיבוב מימין אליו וקדימה – ספיניקר באוויר, חלוץ יורד ודוהרים בגבית חזרה אל סירת השיפוט. כל טעות פה היא גורלית ועלולה לעלות במחיר השיוט כולו. דרוכים כמו קפיץ ומוכנים לכל שינוי בזווית ועוצמת הרוח. חלוץ עולה, ספיניקר יורד וסיבוב מסביב לסירת השיפוט. קדימה למצוף. האדרנלין זורם בגוף המתחרים לא מוותרים לך כל כך בקלות. רוצים להגיע ראשונים, בשביל זה עבדנו כל השנה. ביישורת האחרונה נותנים מאתיים אחוז ריכוז ויכולת – מגיעים ראשונים! אין סיפוק גדול מזה.

שייט תחרותי רמה אחת מעל כולם

כל הטוב הזה, לא קורה ביום אחד. זה חלום שנבנה במשך שנים והתגשם בזכות האנשים שמי ים מלוחים זורמים להם בוורידים.

"אחד האתגרים הגדולים והמספקים במיוחד הוא להביא צוות לרמה שהיאכטה הופכת לגוף פועם

אחד, כולם מנגנים אותו מנגינה, והיאכטה מפליגה בתאום מושלם" יואב פוגטש.

זה האני מאמין של יואב ועל הבסיס הזה נבנה כל הענף התחרותי במועדון.

זה התחיל בהחלטה להשקיע בשתי סירות זהות X-35 מאובזרות בדיוק אותו הדבר. המשיך במינוי מאמנים מנוסים היטב ובבחירת אנשי צוות שהגיעו ללמוד ולהתמקצע ולהתברג בצמרת השייט התחרותי בארץ.

קצת על הסירות:  גאיה וגפן. הדגם הנבחר, X-35 לא סתם. הסירה המובילה בביצועים. לראיה, באליפות ישראל שלושת המקומות הראשונים על הפודיום, שייכים לצוותים ששטים בסירה מדגם זה. התגובה המהירה ומבנה המפרשים, מביאים לתוצאות מעולות בכל מזג אוויר. המועדון השקיע בשני סטים זהים של מפרשי 3Di שהותאמו אישית לדגם ולתנאי הים התיכון. כל סירה מחזיקה במספר סטים של מפרשי חלוץ, ראשי וספיניקר. כך שבכל תנאי מזג אוויר, בוחרים את הסט המתאים לביצוע מושלם.

הסירות נהנות מטיפול שנתי ולפעמים גם קצת יותר של אנטיפאולינג, ניקוי והחלקה כדי להיות הכי חדות שיש.

שייט תחרותי רמה אחת מעל כולם

קצת על המאמנים:

יואב פוגטש – שותף ובעלים במועדון יאכטיים, 2018 מקום ראשון באליפות אירופה בקפריסין ביאכטות. מקום שני באליפות ישראל ביאכטות 2022 עם מועדון יאכטיים.

גיל יקימוב – שייט אולימפי כולל זהב באתונה. מקום שלישי באליפות ישראל ביאכטות 2022 עם מועדון יאכטיים.

אסף אברג'ל – המדריך הותיק במועדון ואחראי על התחום המעשי. נסיון וותק של שנים בשיט תחרותי. מקום שני באליפות ישראל ביאכטות 2022 עם מועדון יאכטיים.

מסלול ההכשרה לצוות התחרותי ייחודי ומקצועי.

כל צוות מורכב ממאמן ושמונה אנשי צוות. הצוות מתאמן פעמיים בחודש כצוות אורגני על מנת להביא לסינכרון מושלם בין המאמן והצוות. כל אימון נפתח בשיעור על נושא שדורש חידוד ומסתיים בניתוח הטעויות והחוזקות. היחס האישי והחברי חשוב לנו מאוד. כל איש צוות הוא חלק חשוב בהצלחה וככה אנחנו מתייחסים לזה.

במהלך השנה משתתפים הצוותים בתחרויות פנימיות של המועדון. בתחרויות לא רשמיות מול צוותים אחרים וכמובן, באליפות ישראל ובליגת החורף. כשבעתיד, המטרה להשתתף גם בתחרויות בחו"ל המתקיימות מידי שנה.

יש עוד מספר צוותים בהקמה. אז אם כל מה שקראת עד עכשיו, עשה לך קצת פרפרים בבטן, בוא לשיעור ניסיון של קורס סקיפרים. נשמח להכיר לך את העולם הזה מקרוב!